PRACA Z KLIENTEM

W pracy z klientem nadzoruje wybór prawidłowej oprawy. Ważne są oczekiwania klienta: trendy mody, względy estetyczne, ale wprawny optyk okularowy bierze pod uwagę również typ i moc soczewek przeznaczonych do montowania w oprawie. Często nie zdajemy sobie sprawy, że wielkość oprawy ma wpływ również na to jak docelowo zeszlifowana będzie soczewka. Co za tym idzie, jak 'gruba’ na brzegach przy większej mocy korekcyjnej (nie bez znaczenia jest również indeks (cieniowanie) soczewki okularowej). Dlatego istotne jest uwzględnienie porady specjalisty, który weźmie pod uwagę względy estetyczne nie tylko samej oprawki, ale finalnie wyglądających okularów.

 

PRACA Z

KONTRAHENTAMI

W obszarze pracy z kontrahentami optyk musi nawiązać liczne kontakty z hurtowniami i producentami oferującymi, np. oprawki, soczewki, akcesoria optyczne. Kontakty te polegają głównie na składaniu i realizacji zamówień na te produkty, ale również na składaniu reklamacji zgłoszonych przez klientów Salonów Optycznych Alfa.

WYKONYWANIE BĄDŹ NAPRAWA OKULARÓW

Głównym zadaniem optyka jest wykonanie nowych okularów lub ich naprawa na zlecenie klienta. Przy wykonaniu nowych okularów korekcyjnych optyk okularowy wykonuje pewien schemat pracy (schemat uproszczony):

  • Pierwszą czynnością jest dokonanie podstawowych obliczeń, związanych z określeniem parametrów geometrycznych oprawy.

  • Następnie optyk musi przygotować szablon, który pozwoli na oszlifowanie soczewek według pożądanego kształtu oprawy.

  • Kolejnym krokiem jest wyznaczenie środków optycznych soczewek, przeznaczonych do wykonania okularów.

  • Następnie optyk szlifuje soczewki okularowe tak, aby nadać im kształt odpowiedni do wybranej wcześniej oprawy.

  • Jeśli klient nie zalecił inaczej, po nadaniu kształtu, brzegi soczewki są polerowane.

  • Ostatnim etapem pracy jest montaż oszlifowanych soczewek, który zależy od typu wybranej oprawy (np. oprawki plastikowe są podgrzewane w celu uniknięcia naprężeń materiału podczas montażu soczewek).